Z blisko 23 mln euro wydanych przez Sevillę FC na wzmocnienia do nowego sezonu 9 mln hiszpański klub przeznaczył na graczy z polskimi paszportami: Grzegorza Krychowiaka i Timothee Kołodziejczaka. Obaj są najdroższymi nabytkami andaluzyjskiej ekipy.
Transfer 23-letniego Kołodziejczaka jest jedną z niespodzianek finiszu letniego okienka transferowego w Sewilli. Posiadający polskie i francuskie obywatelstwo piłkarz, który wcześniej występował w OGC Nice, został zaprezentowany przez władze hiszpańskiego klubu w poniedziałek.
"Kołodziejczak może z powodzeniem zastąpić Federico Fazio, który odszedł w sierpniu do Tottenhamu. Jest on jednak zawodnikiem o zupełnie innych predyspozycjach niż Fazio, gdyż większość spotkań rozgrywał dotychczas na lewej obronie" - napisał dziennik "As".
Sam Kołodziejczak podczas swojej poniedziałkowej prezentacji zadeklarował mediom możliwość gry zarówno na pozycji lewego obrońcy, jak i stopera.
– Mam styl gry zbliżony do Abidala, który gra na obu tych pozycjach. Nie trzeba było mnie długo namawiać do gry w Sevilli FC. Wierzę, że w nowym klubie będę się mógł wiele nauczyć – powiedział były obrońca OGC Nice.
Hiszpańscy komentatorzy odnotowują, że polscy zawodnicy są najdroższymi nabytkami triumfatora tegorocznej edycji Ligi Europejskiej. Krychowiak, za którego Sevilla FC zapłaciła 5,5 mln euro, był o 2 mln euro droższy od Kołodziejczaka.
"Na trzynastu zakontraktowanych na sezon 2014/15 piłkarzy andaluzyjski klub wydał łącznie 22,9 mln euro. Pięciu z nich przyszło za darmo, zaś wśród pozostałych nabytków najdroższymi byli Krychowiak, Kołodziejczak i Pareja. Pierwszy kosztował 5,5 mln euro, zaś pozostali dwaj po 3,5 mln euro" – napisał dziennik "Sport".
Dziennikarze przypominają francuską karierę obu nowych nabytków Sevilli FC. Przewidują, że grający wcześniej w Olympique Lyon i OGC Nice Kołodziejczak szybko znajdzie wspólny język z występującym przez kilka sezonów w Ligue1 Krychowiakiem.
Tymczasem radio Cadena Ser odnotowało, że trzeci posiadacz polskiego paszportu w Sevilli FC, Piotr Trochowski, z początkiem września rozwiązał swój kontrakt z andaluzyjskim klubem.
Sevilla FC jest czwartym klubem Primera Division pod względem wydatków na zakup piłkarzy na sezon 2014/15. Najwięcej na transfery przeznaczyła latem br. FC Barcelona – 162 mln euro, Atletico Madryt – 117,5 mln euro, a także Real Madryt – 115 mln euro.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.